COVID-19 - Informatii despre anularea vacantei


CORONA VIRUS: COVID-19 - INFORMEAZĂ-TE CU ZEPELIN TOUR!

Facem toate demersurile pentru a servi interesele clienților noștri în această perioadă în care răspândirea la nivel global a virusului COVID-19 (sau noul coronavirus) necesită măsuri de siguranță și precauție la nivelul mai multor țări din întreaga lume. Este posibil ca din această cauză să nu mai poți merge într-o călătorie deja planificată sau să te îndoiești cu privire la siguranța călătoriei.

Am primit în ultimele zile extrem de multe întrebări de la clienții noștri cu privire la călătoriile amânate sau anulate din cauza virusului COVID-19, precum și întrebări referitoare la călătoriile planificate pe termen scurt și mediu, care acum se află sub semnul întrebării. Încercăm mai jos să răspundem la cât mai multe dintre aceste întrebări pentru a te ajuta să fii informat și să iei cele mai bune decizii cu privire la planurile tale de călătorie.

În primul rând vrem să știi că DACĂ ZBORUL TĂU ESTE ANULAT SAU MODIFICAT DIN CAUZA COVID-19, ECHIPA ZEPELIN TOUR ESTE PE FAZĂ ȘI TE VA INFORMA TELEFONIC SAU PE MAIL.


ÎNTREBĂRI FRECVENTE DESPRE ANULAREA VACANTEI DIN CAUZA CORONAVIRUS


CUM ȘTIU DACĂ E SIGUR SĂ CĂLĂTORESC? AR FI MAI INDICAT SĂ-MI ANULEZ CALATORIA?
Pentru a decide dacă este sigur sau nu să călătorești, cel mai bine este să te informezi cu privire la starea infecției cu COVID-19 și la măsurile luate de autorități în țara în care te afli, în cea de destinație și cea de tranzit (acolo unde este cazul). Apelează doar la surse oficiale, adică la paginile web oficiale ale autorităților din țările respective și ale instituțiilor și organizațiilor din domeniul sănătății.

Câteva surse de încredere sunt:
Ministerul Sănătății http://www.ms.ro
Ministerul Afacerilor Externe – secțiunea Informaţii actualizate COVID-19 – unde sunt publicate în timp real toate avertizările de călătorie  http://www.mae.ro
Institutul Național de Sănătate Publică https://www.insp.gov.ro
OMS (Organizatia Mondiala a Sanatatii) https://www.who.int/
CDC (Centrul pentru Prevenirea si Controlul Bolilor) https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/index.html 
IATA ( International Air Transport Association)  https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm  pentru restrictii de calatorie

Urmărește, de asemenea, și anunțurile companiilor aeriene cu care urmează să călătorești. În acest fel, vei putea lua o decizie în cunoștință de cauză cu privire la călătoria ta și vei fi informat și cu privire la ce ai de făcut și ce opțiuni ai în eventualitatea modificării sau anulării vreunui zbor.

CE OPȚIUNI AM PENTRU REPROGRAMAREA ZBORULUI ȘI ÎN CE CONDIȚII?
Companiile aeriene fac tot posibilul să țină pasul cu măsurile preventive și de siguranță luate de fiecare țară în parte pentru a împiedica răspândirea virusului COVID-19. Asta înseamnă că politica de zbor se poate schimba de la o zi la alta, iar unele companii au luat deja măsuri ca scoaterea taxelor de modificare a zborurilor sau oferirea anumitor facilități. Poți verifica informațiile actualizate pe site-ul oficial al companiei aeriene cu care urmează să călătorești. În plus, este treaba noastră să fim informați, așa că dacă ți-ai planificat călătoria cu ajutorul nostru, contactează-ne pe mail pentru informații suplimentare.

PRIMESC BANII ÎNAPOI DACĂ ANULEZ ZBORUL?
Singura situație în care primești garantat banii înapoi pe biletul de avion este dacă zborul este anulat de compania aeriană. Este foarte posibil ca zborurile către țările grav afectate de COVID-19 să fi fost deja anulate sau să urmeze a fi anulate, caz în care primești banii înapoi pe bilet.
În orice altă situație sunt aplicabile condițiile standard de anulare valabile în momentul cumpărării biletelor (și care depind de fiecare companie aeriană în parte). De cele mai multe ori biletele de avion sunt nerambursabile (mai ales la companiile low cost) sau doar parțial rambursabile.
Chiar dacă motivul pentru care anulezi călătoria este că mergeai la un eveniment care s-a anulat din cauza COVID-19, companiile aeriene nu consideră acesta un motiv valabil pentru a-ți rambursa integral sau parțial biletul de avion.

CUM ANULEZ ZBORUL?
Dacă zborul tău nu a fost anulat de compania aeriană, dar dorești să-l anulezi tu, dă-ne un mail la contact@zepelintour.ro , iar noi îți vom transmite ce condiții de anulare ți se aplică în funcție de biletul achiziționat. Poți fi sigur că vom face tot posibilul pentru a obține condiții cât mai bune de anulare, dar în final acestea țin de politicile fiecărei companii aeriene în parte.

CE POT FACE DACĂ ZBORUL MEU ESTE ANULAT DE COMPANIA AERIANĂ?
Echipa Zepelin Tour este pe fază pentru tine și te vom anunța în timp util (telefonic sau pe email) în cazul în care zborul tău este anulat de compania aeriană.

În cazul în care zborul tău este anulat de compania aeriană, există două posibilități:
să primești banii înapoi pe bilet:
fie prin transfer bancar al sumei rambursate de compania aeriana (rambursul se va efectua în termen de 30 de zile);
fie sub forma unui voucher de 100% din valoarea biletului de avion;
să modifici datele inițiale de călătorie (cu un decalaj de maxim 14 zile înainte sau după data inițială a plecării) fara achitarea taxei de modificare - se achita diferenta de tarif intre costul biletului intitial si costul noului bilet de avion.

DAR DACĂ AM REZERVAT CAZARE?
CU CE MĂ AJUTĂ ORDONANȚA 2 (ANULARE PACHETE TURISTICE)?

Pentru destinațiile în care nu există restricții de trafic și unde companiile aeriene operează zboruri în regim normal, aeroporturile și hotelurile sunt deschise, prin urmare călătorii pot anula călătoria doar în condițiile înscrise în contract, respectiv cu plata unor penalități de încetare calculate conform clauzelor contractuale, în funcție de momentul anulării, conform  contractului. 

Pentru destinațiile în care companiile aeriene nu mai operează zboruri, aeroporturile, hotelurile sau obiectivele turistice sunt închise, călătorii pot anula călătoria în vederea recuperării sumelor plătite sau reprograma, însă fără a beneficia de despăgubiri suplimentar si tinand cont de conditiile de anulare contractuale. 


SOURCE AND TAGS